h

Warga 69

Saturday, June 2, 2012

10 Pemain Islam Terbaik Di Dunia

1)Penyerang Chealsea,Nicolas Anelka memeluk Islam pada tahun 2004 di UAE, dia menukar nama Islamnya Abdul-Salam Bilal

2)Khalid Boulahrouz adalah pemain pertahanan Belanda antarabangsa keturunan Maghribi,dia kini bermain di Jerman Stuttgart3) Samir Nasri,pemain muda yang sanggat berbakat,pemain ini bermian di arsenal,beliau digelarkan 'The New Zidane' Kisah 69 tidak yakin Nasri boleh mencapai perkara-perkara yang sama seperti Zidane,tapi mengikut bakat yang Samir Nasri ada memang hebat dengan umurnya yang muda, Nasri telah dilahirkan oleh ibu bapanya Algeria di Perancis dan dibesarkan sebagai Muslim., teman wanita Samir Nasri ialah seorang pemain tennis iaitu Tatiana Golovin yang pastinya bukan Islam.4)Abou Diaby, keturunan Ivory Coast. Beliau telah dibesarkan di Perancis, dan bermain untuk pasukan antarabangsa mereka.Bintang Arsenal ini, yang bermain sebagai pemain tengah, masih beragama Islam dan masih mengamalkan.5)Hatem Ben Arfa adalah pemain yang berbakat Perancis keturunan Tunisia, dan pada masa ini berulang-alik perdagangan di Marseille. Ayahnya adalah seorang Tunisia, dan seluruh ahli keluarga beliau adalah muslim.

6)Franck Ribery juga memeluk Islam, dengan isterinya Perancis-Algeria telah dibesarkan sebagai seorang Islam

7)Kanoute bermain untuk Seville dan pasukan kebangsaan sebagai penyerang Perancis, telah mengamalkan Islam sejak umur 20 (dia kini berumur 32). Pada mulanya Beliau enggan memakai baju Seville kerana ia ditaja oleh 888.com iaitu laman web perjudian, tapi apakan daya.beliau terpaksa memakainya juga Kanoute juga telah membeli sebuah masjid di Seville.

8)Karim Benzema dilahirkan di Perancis,ibu bapanya keturunan Algeria Kabyle, dan secara terangnya adalah seorang Muslim yang masih mengamalkan agama islam. Benzema kini bermain untuk Real Madrid, berikut ialah jumlah perpindahan 35 juta euro dari Lyon ke Real Madrid,

9)Toure adalah seorang yang beragama Islam, sebelum ini dia telah menyatakan keinginannya untuk menjadi contoh untuk pemuda muslim terbaik di liga Inggeris. ".


Rate translation

10) Seperti adiknya Kolo Toure, Yaya adalah seorang Muslim yang masih mengamalkan islam.

7 comments:

  1. status agama tidak menjadi penghalang dlm berkerjaya di eropah...bangga dgn mereka

    ReplyDelete
  2. kanoute x memakai jersi Sevilla yg beriklan 888.com? tp gmbr tu mcm mane pula?

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila tuan baca betul2 ayat di atas..

      Delete
  3. @sportravel.comtq bro/....kisah 69 tersilap tulis....ayat sebenarnya-
    Pada mulanya Beliau enggan memakai baju Seville kerana ia ditaja oleh 888.com iaitu laman web perjudian, tapi apakan daya.beliau terpaksa memakainya juga Kanoute juga telah membeli sebuah masjid di Seville.

    ReplyDelete
  4. mane zinedine zidane?? dan zidan dari kelab werder bremen??
    mesut ozil??

    ReplyDelete
  5. ozil???
    safee sali???

    ReplyDelete
  6. like zinedine zidane and mesut ozil...

    ReplyDelete